Kol kandidatai linkę atostogauti bei naujas darbo paieškas nukelti į rudenį, organizacijos toliau auga ir ieško geriausių talentų prisijungti.
Rugilė Radzinauskienė, „CVO Recruitment" komandos vadovė ir personalo atrankų partnerė, kalbėdama apie talentų rinką vasaros sezonu išskiria lankstumo ir bendradarbiavimo svarbą: „Normalu, kad vasarą jaučiame kandidatų pasyvumą dėl akivaizdžių priežasčių – iš anksto suplanuotų atostogų, įmonių turimų vasaros praktikų (trumpesnė darbo savaitė, darbostogos („workation“) norimoje šalyje, papildomos atostogų dienos ir kt.), kurios atitolina kandidatus nuo darbo keitimo planų. Tuo tarpu darbdaviai, tikėdamiesi pasipildyti komandas dar prieš aktyvųjį rudens sezoną ir susidūrę su iššūkiu pritraukti norimus specialistus, aktyviau pradeda ieškoti abiem pusėms tinkančių sprendimų“.
Kelios rekomendacijos, kurios pasak Rugilės gali padėti organizacijoms paskatinti kandidatų aktyvumą naujų karjeros galimybių atžvilgiu:
1. Teikite išankstinį darbo pasiūlymą. Pradėkite paiešką, kaip įmanoma anksčiau, kad suteiktumėte kandidatams galimybę planuoti savo karjeros pokyčius. Neretas atvejis, kai darbo sutartį su kandidatu darbdaviai pasirašo du mėnesius iki starto datos, taip suteikdami kandidatui galimybę pasibaigti darbinius projektus, grįžti iš atostogų ir pan.
2. Parodykite išskirtinumą. Kurdami darbo pasiūlymą pabrėžkite pozicijos privalumus, organizacijos stiprybes. Galbūt tik vasaros metu pasitaiko tokios karjeros galimybės, kurias dabar turite? Be to, vasarą vyksta įvairūs įmonių renginiai ir kitos veiklos, kuriomis pasidalinus galite parodyti įmonės kultūrą, komandinę dvasią ir atmosferą.
3. Įtraukite komandą. Skatinkite esamus įmonės darbuotojus dalintis informacija apie turimas darbo galimybes, galbūt išbandykite naują rekomendacijų sistemą, kuri prisidėtų prie aktyvesnio dalinimosi. Iš anksto pasirašius darbo sutartį su kandidatu, likus mėnesiui ar keliems iki jo atėjimo, įtraukite į įmones veiklas, išvykas vasaros laikotarpiu. Taip būsimas darbuotojas turės galimybę susipažinti su kolegomis neformalioje aplinkoje.
4. Išbandykite kūrybiškus sprendimus. Kadangi kandidatai atostogaudami mažiau laiko praleidžia prie kompiuterio ieškodami darbo skelbimų, darbdaviai gali pagalvoti naujų būdų, kaip originaliai pateikti darbo poziciją, atkreipiant kandidatų dėmesį (galbūt lauko stendai, QR kodai lankomiausiose vasaros atostogų vietose ir pan.). Būkite ten, kur Jūsų darbuotojas galėtų išgirsti ar pamatyti Jūsų siūlomas karjeros galimybes.
Rugilė pabrėžia, kad vykdant personalo paiešką vasaros sezonu, svarbu kandidatams parodyti vertę, kad darbo paieškos vasarą gali būti itin naudingos ir suteikiančios jiems galimybę išsiskirti iš kitų kandidatų. Tad produktyvios ir naujus bendradarbiavimo santykius atnešančios vasaros!
Rugilė Radzinauskienė, „CVO Recruitment“ komandos vadovė, personalo atrankų partnerė